Borta bra men hemma bäst

Första dagen framför datorn sedan i lördags och än så länge har inte veckan blivit alls som jag tänkt mig faktiskt.

I söndags morse blev jag ensam hemma med Ludwig när de andra smet i väg till Sälen. Dröjde inte länge innan min kära vännina Pernilla satte sig i bilen och lämnade Göteborg för en natt hos mig. Blev en riktigt mysig tjejkväll med god mat & dryck.


Pernilla & min lilla solstråle Ludwig

Måndag eftermiddag packade jag ett par väskor för den planerade trippen till min mor. Skulle även lasta in vagnen men jag förstod inte alls hur man fällde ihop chassit. Höll på att bli galen och till slut gav jag helt enkelt upp. Tog bärselen istället så jag & min syster skulle kunna kika i lite affärer. Dock var det nog lite optimistiskt tänkt, för de var inte många butiker jag orkade gå i. På kort tid har min lille son blivit bra tung att bära, trots att det faktiskt är modellen active i babybjörns sortiment, kändes de ordentligt.

Jag och lillasyster Sofia kom dock inte alls bra överens, mycket ovanligt, och de slutade med att jag & Ludwig åkte till Pernilla i stan på tisdags kvällen. Nu är vi äntligen hemma igen, och här får vi nog faktiskt bli. Vädret är så dåligt att jag knappt vågar ge mig ut på vägarna igen. Från stan och hit, bara motorväg, fick jag ligga i 70 km/h. Rena isbanan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0