Dagens low carb middag


Fast jag tror att de är lite fusk med ketchupen, men ack så gott & enkelt!

Ingredienser - 2 portioner

2 Kycklingfiléer
Heinz tomatketchup & eller chilisås
Curry
Vitpeppar
Salt
Grädde

Gör så här:

Ta en ugnsfast form, häll upp en stor klick ketchup och i med alla kryddor. De ska vara rikligt med curry. Blanda allt till en röra och smaka av. Lägg i kycklingfiléerna och pensla dem med röran ordentligt, tjoffa in i ugnen på ca 200 grader, långt ned, i 40 min. Ta ut formen och slå på grädde, rör upp så grädden blandas med ketchupröran. In med formen i ugnen i ca 30 min till på något lägre värme. Klart!

Jag kör med rå vitkål till, riktigt krispigt och gott. Behöver man inte tänka på kolhydraterna är ris perfekt till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0