Halv åtta hos mig


Halv åtta hos mig är ett riktigt favorit program hos oss. Hela familjen brukar kika tillsammans om kvällarna.

Denna veckan var deltagarna faktiskt härifrån, eller ja nästan, Tjörn är ju bara bron bort. ;)

Ena deltagaren shoppade till och med i svärföräldrarnas lilla ica butik. Makens lillasyster och hennes kompis fastnade på snutten också. Vilket mina stora barn självklart tyckte var himla kul. ;)

Ikväll testade vi iaf en av deltagarnas senaps och olivsås här hemma. Hade inte riktigt rätt grejer dock, så körde en liten modifierad variant.

Resultatet blev inte alls dumt faktiskt.

Jag hade 2,5 dl lätt creme fraiche, 1 dl matlagningsgrädde, 3 msk dijonsenap och 1 dl hackade oliver.

Vi körde med lite andra tillbehör, orkade inte joxa med bakpotatis. Tyvärr hörde Jonas fel på fläskfile och kom hem med ytterfile istället, men de var gott de med!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0