Teema av Kaj Franck

Lite ur iittalas serie teema av Kaj Franck
 
 
Här hemma äter vi på Iittalas servis Teema som är formgiven av Kaj Franck. Den har hängt med i några år nu och jag har aldrig funderat på att uppdatera servisen då jag har allt jag behövt och lite till.
 
Dock har flera koppar och ett par fat lyckats gå sönder här på kort tid, lätt hänt med fumliga små barn händer i familjen, så hade behövt lite nytt.

Servisen kommer i basfärgerna svart, vitt och blått.
 
Dessutom kommer det årligen ut accentkulörer för att piffa upp, som inte stannar för evigt.
Vilket jag tyvärr insåg idag, då jag har en gästfärg av serien, gråblå, som oturligt nog utgått.
 
 
 Lite ur min teema servis, om någon känner igen färgen hojta gäran till.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0