FRÅGOR & SVAR om oss


Lite tidsfördriv så här när man sitter själv och tråkar. Lånade från nån blogg jag hamnade på för ett tag sedan, nu minns jag såklart inte vilken längre.

Vad heter ni?
Helena & Jonas

Hur träffades ni?
Vi chattade i mars 1998, passagens spiderchat

Hur länge har ni varit tillsammans?
Vi blev tillsammans 5/12 -98

Bor ni ihop?
Ja

Har ni barn?
Ja

Har båda körkort?
Ja

Kommer du ihåg er första kyss?
Absolut! Pirrade i flera dagar efter...
Första kyssen delade vi på Göteborgs station 3 december 1998

Vem sa "jag älskar dig" först?
Han, efter typ 14 dagar *s*

Vem är äldst?
Han är 81:a & jag 84:a

Vilka stjärntecken är ni?
Jonas är skytt & jag vattuman

Vem är längst?
Han

Vem sjunger bäst?
Haha ja hmm vi är nog lika dåliga båda två!

Håller ni varandra i handen på stan?
Nu har jag som oftast händerna på vagnen, men är vi själva så ja :)


Kände ni varandra innan ni blev tsm?
Kände och kände, nej det kan jag väl inte påstå.

Blev du kär vid första ögonkastet?
Faktiskt ja :)


Har ni nån speciell låt?
Vi har en hel skiva freestyles "guldkornsalbum"  som kom ut 1998 och den skivan gick varm kan jag lova. Riktiga myyys låtar när man ligger och kramas. Nästan alla låtar på den skivan får hjärtat att klappa lite extra än i dag. Fast nr 13 "NÄRA DIG" den utmärker sig lite extra, så det är väl vår låt om man ska välja 1.

Har ni stora framtidsplaner?
Ja klart, det måste man ju ha!

Har ni gråtit i varandras famnar?
Ja


Har ni varit utomlands tillsammans?
Ja flera gånger


Vilket är ert bästa minne?
Ojoj, vi har så otroligt många fina minnen tillsammans. Men första tiden tillsammans är ju alltid extra speciell, och självklart även då barnen kom till världen.

Vem lagar bäst mat?
Hrm.. jag utan tvekan. Han är dock grym på pommes & lövbiff

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Om han inte jobbar så är det oftast mys framför tvn.


Ger ni alltid varandra pussar när ni ses?
Vi pussas varje dag, men inte varje gång vi ses :)


Bodde ni långt ifrån varandra då ni träffades?
Ja, 10 mil ifrån varandra, och det är låååångt när man inte har körkort! Tog 2 h med buss & tåg en väg. Och vi var ju bara tvunga att ses så gott som varje dag. Stackars Jonas, han åkte oftast till mig. Var han framme vid 18 på kvällen och sedan åkte han till skolan igen vid 5 på morgonen. Det är kärlek det :)

Blir du lätt svartsjuk?
En gång i tiden blev jag det, men inte i dag.

Brukar ni bråka?
Nej, men jag kan bli galet irriterad på honom i bland,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0