Söndag

Strålande sol och härliga plusgrader har vi här på västkusten denna söndag!
Känns som våren är på ingång, äntligen :)

Denna veckan har som alla andra veckor nu för tiden bara rusat förbi.

Hela förra helgen gick till kalas för lill stumpan, firad 3 dagar i rad, kan tro att hon vart nöjd. Överöst med presenter och dessutom tårta & kakor alla dagar. Känns som att jag inte gjorde annat än bakade & lagade mat hela helgen. Tur att hon valde enkla tårtor, pannkakstårta, och kladdkaketårta med chokladmousse & grädde. Har dock upptäckt att jag inte har något fint tårtfat, måste införskaffas.


Köpte ett tårt oblat med Hannah Montana, så himla checkt

I måndags var jag och Linn på babyöppet med killarna, himla trevligt faktiskt. Flera från föräldragruppen hade hittat dit och de som höll i allt var himla mysiga. Linn fick hjälp att göra jätte fina fotavtryck på canvasduk, tror att jag ska göra detsamma när Ludde är 6 månader.




Ludwig & William

Missade föräldragruppen denna veckan, typiskt när det var en kille från NTF som skulle prata om bilbarnstolar. Ett tu tre är det dags att byta, och lika bra att veta vad man ska välja till dess.

Vad jag läst än så länge så lutar det just nu åt en besafe izi kid x3 isofix.





I tisdags packade jag och Ludde in oss i bilen och åkte till Linda & Lovisa. Kaffe, middag och massa strunt prat till långt in på eftermiddagen. Synd att vi bor så långt ifrån varandra, träffas allt för sällan!


Söta lilla Lovisa

Som vanligt har de blivit några promenader till torget med Linn, fika och shopping. Fyndade ett par gravid jeans på polarn & pyret, dock inte till mig. Fick för drygt en vecka sedan reda på att en av mina närmsta vänner väntar smått igen. Kommer gå nästan samma vända som jag gjorde med Ludde :)
Myys att få följa en graviditet igen, risken finns väl dock att en annan också blir sugen!




Killarna på fiket

Fick köpt ett paket med små blockljus som jag satte i vår skorstensfria spis, checkt när man inte vill hälla i sånt där annat som brinner. Tyckte det blev ganska fint :)





I veckan har Ludwig även blivit hela 4 månader gammal och det firades med ett par skedar gröt. Han gapade stort men fick inte riktigt kläm på hur man svalde. Nu går det bättre så till slut så.



I fredags blev det en enkel promenad med Linn och på eftermiddagen kom Linda och alla barnen. Två träffar på en vecka hör inte till vanligheten. Fick tillbaka min orbitrek, och hon tog påsen från polarn & pyret :).

I går åkte William med klassen till Göteborg för att tävla i schakfyran, av 51 klasser kom de på 8:e plats, vilket tyvärr inte tog dem vidare till globen. Jag som hoppades på en weekend i storstan. Bara två plaster ifrån, men glad var han ändå och en fin medalj fick han också.

Fram på eftermiddagen dök Pernilla upp och tänkte att vi skulle ta en vin kväll och kolla på bridget Jones dagbok. Ingen dum idé :)



Till middag valde barnen hemmalagad pizza. Världens bästa uppfinning när de gäller att laga egen pizza är Sara Lee pizza kit. Enkel & god botten. Bara att rulla ut och smeta ut såsen, sedan på med allt man vill och tjoff in i ugnen.



En mys lördag med hemmalagad pizza, godis och spel tillsammans med barnen, därefter barnfilm för dem och vin & Bridget Jones dagbok för oss. Filmen har man ju sett hundra gånger, ändå tycker vi fortfarande den är lika bra än. Dessutom är ju mr Darcy himla fin att titta på ;).

Så söndag och med alla stopp i bloggandet har det redan hunnit bli kväll här. Pernilla åkte strax efter två och där efter fastnade jag framför tvn. Precis upptäckt funktionen där man kan kolla gamla avsnitt av serier mm och sedan dess har säkert 5 avsnitt av någon plastikserie rullat i bakrunden denna dag.

Nu ska jag natta min skatt och sedan är det dags för veckans matematikuppgift. Inne på geometri nu, kul.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0